Thursday, February 2, 2012

New expedition's blog and idea

EN: The idea of this expedition came after I met a kayaker named Yves while touring Belgium by kayak last summer. It was my first kayak expedition and I want more kayak! Yves told me about the Vistula river and a few weeks later in September I did my first research about the river. I was just curiuous. I had no clue it was the longest river of Poland and was happy to find out it was passing through famous cities and the capital.

I found out 2 adventurers went down the river and possibly more. When it comes to adventure or exploration, Polish people are no doubt among the top ranking nations. Later in October I noticed the highest mountain of the country wasn't far from the source and it became obvious linking the summit of Poland to the sea by a scenic trek was interesting, challenging and possibly never done before. For my the appeal of the project is about visiting scenic places of a country I never been to, discover a new culture,and meet the locals. In terms of expedition, Poland Trek will be my first expedition using different means of progression: foot, packraft and seakayak.

PL: Na pomysł tej wyprawy wpadłem na krótko po spotkaniu z kajakarzem o imieniu Yves, kiedy przemierzałem Belgię kajakiem ostatniego lata. To była moja pierwsza wyprawa kajakowa i miałem tylko ochotę na więcej! Yves opowiedział mi o Wiśle i w kilka tygodni później, we wrześniu, poszukałem pierwszych informacji o tej rzece. Po prostu z ciekawości. Nie miałem pojęcia, że to najdłuższa rzeka Polski, ani że przepływa przez popularne miasta, w tym stolicę.

Dowiedziałem się, że co najmniej dwóch innych podróżników pokonało tę trasę. Jeśli chodzi o przygody i eksplorację - Polacy bez wątpienia są w światowej czołówce. Później już, w październiku, zauważyłem że najwyższy szczyt Polski nie jest tak daleko od źródeł Wisły, no i stało się oczywiste, że ekspedycją połączę wierzchołek kraju z morzem, co tworzy trasę nie tylko interesującą i pełną wyzwań, ale także przypuszczalnie dziewiczą. W tym projekcie odwołuję się do chęci zwiedzenia miejsc, w których jeszcze nie byłem, odkrycia nieznanej mi kultury i poznania miejscowych. Będzie to moja pierwsza ekspedycja, w której połączę różne sposoby poruszania się: trekking, packrafting i kajakowanie.

No comments:

Post a Comment